Bolig

Vi kan ikke blive boende på 67 kvm

Selvom min lejlighed egentlig er ret veldisponeret(hvis jeg selv skal sige det (og det skal jeg jo – især nu, hvor den skal købes af nogen!)) og rummer plads til mange løsninger indretningsmæssigt, så ER den bare for lille til os alle tre, og ikke mindst alt vores habengut, legetøj (hvor meget lege-udstyr kan man dog lige ha’ brug for, når man kun er et halvt år?!) og elektronik.

Så beslutningen er taget om at sætte lejligheden til salg og prøve at finde noget nyt – men hold da op, et gedemarked.

Jeg har gennemtravlet boligkøbssites, får tilsendt mails fra flere forskellige lejlighedsrobotter, men jeg synes enten lejlighederne er for dyre, ligger det forkerte sted, er for gamle og usle, eller bare ikke har plads til alle de ting vi ønsker (vaskesøje, opvasker, separat bruseafsnit osv.).
Havde mine sultne lejlighedsøjne på en lejlighed med kæmpehems(hjemmekontoret!), 50 kvm have og både et børneværelse og et forældreværelse – desværre blev den solgt på 12(TOLV?!?!) dage. Den var også indenfor vores budget, så selvfølgelig …

Derefter kiggede jeg på lejligheder i Carlsbergbyen – der var nogle i vores budgetrækkevidde lige lidt større end den nuværende, dog med et ekstra værelse – men de nåede også at blive udsolgt, lang tid før jeg var klar til at slå til.

Så nu er vi endt op i at vi skal leje. Så er vi også mere fri til at lave omdisponeringer, end med en ejerlejlighed, hvor man jo helst skal blive boende i 5-10 år, for at ikke miste penge på det.

Der bliver i øjeblikket bygget helt vanvittigt mange nye lejelejligheder i og rundt om københavn, men problemet med alt det fine nybyg er bare, at det er pissehamrende dyrt. Det fedeste kunne være at få en lejlighed i et almennyttigt boligselskab, meeeeen, vi glemte lige at skrive os op, da vi var 7 år gamle, så det kan man vist godt skyde en hvid pil efter.

Jeg har valgt at sige FUCK DET, vi vil hellere bo lidt dyrere end vi er vant til, så der er plads og rum til familielivet, og så må vi bruge overskuddet fra salg af lejligheden til at spæde til. Altimens vi skriver os op i samtlige almene boligselskaber, og håber på at de har noget til os, når vi løber tør for lejlighedspenge!

Vi (og med vi mener jeg, da jeg har stået for hele den her udsøgningsproces, mens de andre lå og boblede inde i sengen) har hovedsageligt haft kig på lejligheder i nybyggeri, da det bare er lidt federe at bo i noget nyt – at hvidevarer er på plads, stedet er bygget til moderne liv, og forhåbentligt også lidt mere energieffektivt end nogle af de gamle energiklasse-E bygninger.

Så det er noget med at hoppe ind på google og klampe en fornuftig søgning sammen, og voila – adskillige steder, hvor man kan få lov til at betale ca. 15000 for en ca. 100kvm lejlighed:

Teglbroen
Det nye Sydhavnen, men der var ikke så gode transportforbindelser, og det ligger allerlængst nede i hjørnet – til gengæld var der udsigt til vand og Amager fælled fra nogle af de gode hjørnelejligheder.

Kronen Vanløse
Sindssygt gode transportforbindelser, til gengæld ovenpå et indkøbscenter og potentielt ikke så godt lysindfald. Indflytning var dog også lidt langt henne i forhold til hvornår vi forhåbentligt har solgt lejligheden.

Valby Maskinfabrik
Gode transportforbindelser, tæt på Valby st., virkelig børnevenligt område, dog måske grænsende til det ligusterhækkedelige.

Grønttorvet/Hortensia Hus
De her lejligheder er røget ret hurtigt, så jeg nåede nærmest ikke at få kigget på dem – hvor fedt kunne det dog ikke ha’ været at bo på Paradisæblevej, lissom Anders And?!

Så nu skal den lejlighed egentligt bare sælges, så vi kan komme videre med vores leje-/legeliv!

 

Skriv en kommentar